Олимпиада по английскому языку 5-6 класс

Городская олимпиада по-английскому языку 5-6 класс (2011 год)

Олимпиада по английскому языку 5-6 класс
Городская олимпиада по-английскому языку

5-6 класс (2011 год)

Олимпиада по английскому языку состоит из 3 разделов:

  • аудирование (время выполнения заданий – 20 минут, максимальный балл – 30);
  • чтение (время выполнения заданий – 30 минут, максимальный балл – 20);
  • лексика – грамматика (время выполнения заданий – 40 минут, максимальный балл – 50)

Общее время работы – 1 час 30 минут.

Максимальное количество баллов – 100.

Все ответы выполняются на листе с заданиями.

Будьте внимательны!

Желаем успеха!

SECTION 1

30 баллов (по 2 балла за каждое правильно-выполненное задание)

Time: 20 minutes

  1. Listen to Kate, Simon, Adam, and Jennifer talking about the schools and then complete the chart. You can see the example – the first answer to the first question. You will hear the recording twice. Вы услышите запись дважды.
  1. Вы услышали высказывания учеников об их школах, заполните таблицу.

    Вы видите один пример, как это сделать.

Kate Simon Adam Jennifer
1 Do you going to school? yes
2 What do you best about school?
3 What's the worst thing about school?
4 What are your teachers ?

SECTION 2

20 баллов (по 2 балла за каждое правильно-выполненное задание)

Read the text “Bill Gates” and say if the sentences are true or false (T / F).

Прочитайте текст – определите, правильные или нет высказывания (T/F), согласно тексту.

Everyone has heard of Bill Gates, one of the richest and most successful people in the world. Microsoft, the business he started with a friend in 1975, has become the world's largest computer company, and Gates was the world's youngest billionaire at the age of 31.

He was born on 28th October, 1955, in Seattle, USA. At school, Bill soon showed that he was very intelligent, and especially good at Maths and Science.

His parents decided to send him to Lakeside, the private school where he first began to use computers.

13-year-old Bill Gates and his school friend Paul Allen were soon spending all their time writing programmes and learning about computers instead of doing their schoolwork!

After finishing school in 1973, Bill went to Harvard, America's most famous University. The next year, he and Paul Allen wrote an operating programme for the Altair, one of the world's first microcomputers.

The two friends started Microsoft in 1975, and Gates left Harvard. Since then, the company has continued to grow. One reason for his success is that Gates has always been very ambitious and hardworking.

In 1994 he married Melinda French, a Microsoft employee, and in 1995 he wrote a best-selling book, The Road Ahead.

“ I do my job,” he says. When he does find time to relax, he s puzzles, golf and reading about science. For such a rich person, his life is simple, and he spends little on himself and his family. Gates is very generous. He has already given huge amounts of money to charity.

      1. Bill Gates started s business with his wife Melinda.

        T/ F

      2. Gates is a billionaire. T / F
      3. He is very intelligent. T / F
      4. Bill Gates and his friend Paul Allen didn’t do their schoolwork. T / F
      5. Bill Gates studied at Harvard for five years. T / F
      6. Bill Gates was lazy; he didn't to work hard.

        T / F

      7. His wife was a teacher when Bill Gates married her. T / F
      8. Gates plays golf in his spare time. T / F
      9. He spends a lot of money on himself and his family. T / F
      10. He always gives money to charity.

        T / F

SECTION 3

50 баллов (по 2 балла за каждое правильно-выполненное задание)

Time: 40 minutes

I) Choose one word each time to make up English proverbs. Circle the correct answer.

Выберите одно слово каждый раз, чтобы составить английскую поговорку. Обведите правильный вариант ответа.

        1. East or …… — home is best.

a) north

b) south

c) earth

d) west

a) love

b) live

c) dead

d) money

  1. After rain comes fair …… .

a) weather

b) rain

c) mood

d) sun

a) husband

b) good

c) man

d) bad

a) eyes

b) news

c) peoples

d) guys

  1. Good …… is above wealth.

a) career

b) health

c) love

d) wife

  1. Choose an author as you choose a …… .

a) wife

b) book

c) husband

d) friend

  1. Keep your mouth shut and your …… open.

a) ears

b) nose

c) eyes

d) arms

  1. A good beginning makes a good … .
  1. ending
  2. beginning
  3. continuation
  4. finishing
  1. All … are grey in the dark.

II) Give the Russian equivalent of any five proverbs you and write it. Переведите (дайте русский эквивалент) любых пяти поговорок из задания (I).

III) Choose and circle the correct answer. Выберите и обведите правильный вариант ответа.

  1. During her spare time Jenny s … TV.

a) watching b) watch c) watches

  1. I … it today because I am very busy.

a) can’t to do b) can’t do c) don’t do a) are b) is c) be

  1. Are there … biscuits in the tin?

a) no b) some c) any

  1. Last week we … a dictation.

a) write b) wrote c) will write

  1. Whose toys are these? – They’re …

a) the boys’s b) the boys c) of the boy a) Don’t open b) Not to open c) Don’t opening

  1. Mary s to speak English with her friends, … ?

a) does she b) doesn’t she c) don’t she

  1. They put … books and copybooks into the bags and went home.

a) there b) theirs c) their
a) head b) memory c) heartГородская олимпиада по-английскому языку 5-6 класс (2011 год)

40.72kb.

1 стр.

Программа по английскому языку, 5 класс мбоу «Гимназия №2» имени Баки Урманче

729.31kb.

3 стр.

Информация о результатах внеурочной образовательной деятельности

163.96kb.

1 стр.

Приложение №11 Результативность учебной и творческой активности преподавателей и учащихся 2011 – 2012 учебный год

56.35kb.

1 стр.

Пояснительная записка к рабочей программе по английскому языку в 4 классе

302.93kb.

1 стр.

Лазаревой Алены Константиновны по английскому языку, 9 класс 2011-2012 учебный год г. Красноярск пояснительная записка Данная рабочая программа

547.46kb.

5 стр.

Всероссийская олимпиада школьников по английскому языку московская областная олимпиада

175.12kb.

1 стр.

Календарно-тематическое планирование на 2011/2012 учебный год по английскому языку 2 класс учителя Юркевичене. А. С

122.95kb.

1 стр.

Школьный тур олимпиады по английскому языку 7 класс 2011-2012 уч год. Задание 1

54.13kb.

1 стр.

Всероссийская дистанционная эвристическая олимпиада по английскому языку

81.67kb.

1 стр.

Олимпиада по английскому языку 9-11 (2011г.)

125.49kb.

1 стр.

Программа вступительных испытаний по английскому языку по направлениям подготовки: 035700. 62 Лингвистика

145.63kb.

1 стр.

Источник: http://mognovse.ru/lyd-gorodskaya-olimpiada-po-anglijskomu-yaziku-5-6-klass-2011.html

Олимпиада по английскому языку 5 класс, задания с ответами

Олимпиада по английскому языку 5-6 класс

На этой странице представлены задания для подготовки к олимпиаде по английскому языку. Этот материал может использоваться учителями во время урока в 5 классе. Среди заданий имеются как тестовые вопросы, так и разнообразные упражнения на знание английского языка.

Решая представленные задания, учащиеся смогут закрепить изученный материал и получат реальное представление о том, с чем им предстоит столкнуться на олимпиаде.

Внизу на этой странице вы найдете правильные ответы. Олимпиадные задания с ответами и решениями хороши тем, что их можно использовать не только на уроках, но также и во время самостоятельной подготовки.

Ученики смогут решать задания дома и без помощи учителя оценить уровень своей готовности к олимпиаде.

1.Students learn spelling of the words in this subject.A) MathsB) HistoryC) Geography

D) English

2.Students read about the countries of the world in this subject.A) MathsB) HistoryC) Geography

D) English

3. Students learn to count in this subject.A) MathsB) HistoryC) Geography

D) English

4. A maths teacher …. Maths.A) to teachB) teaches

C) teach

5. After school the students ….A) does homeworkB) do homework

C) done homework

6. In Britain there… three terms in a school year.A) areB) was

C) is

7. He. to school last term because he was ill.A) isn’t goB) didn’t go

C) doesn’t go

8.What …the homework for today?A) wereB) was

C) are

9. The capital of Great Britain isA) New YorkB) Washington

C) London

10. At what age do students go to a secondary school in Britain?A) at the age of 12-13B) at the age of 9-10

C) at the age of 11-12

Открытые вопросы к олимпиаде по английскому языку для 5-го класса

Вопрос 1Прочитайте текст и выберите наиболее подходящий для него заголовокA. THE CAT FAMILYB. A DAY OF A LION

C. KING OF ANIMALS

People often say that the lion is the symbol of strength. We say “strong as a lion”, or “lion-hearted”. Lions are members of the cat family. As a rule, a lion is about nine feet long and its weight is about 400 or 500 pounds. The lion’s voice is a roar or a growl.

Un other cats, it can swim in deep water. Lions to live in the open area and they don’t to live in forests. They drink once a day, that’s why they always live near some water. Lions may live alone or in pairs, or in groups which are known as “prides”.

Lions hunt at night and have a rest during the day.

Вопрос 2Расставь реплики в нужном порядке, чтобы получился диалог.1) Where are you from?2) Hi!3) I am from Britain

4) Hello!

Вопрос 3Прочитайте слова, распределите их по категориям.FoodHouseSportsSchoolAnimalsClothes

(pupil, sweater, gymnastics, kitchen, hat, hamster, pen, football, potato, ping-pong, butter, dress, book, golf, mouse, tennis, dog, parrot, banana, cat, shoes, apple, jeans, socks, duck, door, monkey, lion, TV-set)

Вопрос 4Разгадай шарады:1. Скажешь по-английски —Тебя он повезёт,А по-русски если —

Певец им запоёт.

2. Скажешь по-английски —Будильник он живой,А по-русски если —

То повар он морской.

3. Скажешь по-английски —Я одежды часть,Скажешь то ж по-русски —

Им напьёшься всласть.

Вопрос 5
Как можно сформулировать вопрос, что ответ на него звучал следующим образом: Twenty-five past eleven?

Ответы на тесты

Тестовое задание№ 1№ 2№ 3№ 4№ 5
ОтветDCABB
Тестовое задание№ 6№ 7№ 8№ 9№ 10
ОтветCBBCA

Ответы на открытие вопросы

Ответ на вопрос 1:
C. KING OF ANIMALS

Ответ на вопрос 2:
4,2,1,3.

Ответ на вопрос 3:Food — potato, butter, banana, appleHouse — kitchen, door, TV-setSports — gymnastics, football, ping-pong, golf, tennisSchool — pupil, pen, book, penAnimals — hamster, mouse, dog, parrot, cat, duck, monkey, lion

Clothes — sweater, hat, dress, shoes, jeans, socks

Ответ на вопрос 4:1. bus — бас2. cock — кок

3. sock — сок

Ответ на вопрос 5:
What’s the time?, или What time is it now?

25/06/2015 , автор: Валерия Токарева

Поделись с коллегами:

Источник: http://ruolimpiada.ru/olimpiada-po-angliyskomu-yazyku-5-klass/

Олимпиада по английскому языку 5-6 класс

Олимпиада по английскому языку 5-6 класс

Школьный этап всероссийской олимпиады школьников по

АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

5-6 классы

Методические рекомендации

Олимпиада направлена на оценку уровня сформированности навыков аудирования, лексико-грамматических навыков, чтения и письменной речи.

Общее время выполнения работы – 45-60 минут

Максимальное количество баллов – 55

Аудирование – 6-8 минут

Чтение – 10-15минут

Лексико-грамматический тест – 10-15 минут

Письмо – 15 минут

Критерии оценивания

1. Конкурс понимания устного текста

Критерии оценивания: За каждый правильный ответ дается 1 балл. Максимальное количество баллов: 10

2. Конкурс понимания письменного текста

Критерии оценивания: Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Максимальное количество баллов, которое можно получить за данное задание – 7

3. Лексико-грамматический тест

Критерии оценивания: Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Максимальное количество баллов, которое можно получить за данное задание – 18

Максимальное количество баллов: 20

Внимание! При оценке 0 по критерию “” выставляется общая оценка 0.

K 1

СОДЕРЖАНИЕ

(максимум 10 баллов)

ОФОРМЛЕНИЕ

К2 Композиция

(максимум

2 балла)

К3 Лексика

(максимум

3 балла)

К4 Грамматика

(максимум

3 балла)

К5 Орфография и пунктуация

(максимум 2 балла)

9-10

Коммуникативная задача полностью выполнена с учетом цели высказывания и адресата. Тема раскрыта полностью. Участник демонстрирует оригинальный подход к раскрытию темы.

3 балла

Участник демонстрирует богатый лексический запас, необходимый для раскрытия темы, точный выбор слов и адекватное владение лексической сочетаемостью.

Работа не имеет ошибок с точки зрения лексического оформления.

3 балла

Участник демонстрирует грамотное и уместное употребление структур, необходимых для раскрытия темы.

Работа не имеет ошибок с точки зрения

грамматического оформления.

.

2 балла

Работа не имеет ошибок с точки зрения композиции

2 балла

Участник демонстрирует богатый лексический запас, необходимый для раскрытия темы, точный выбор слов и адекватное владение лексической сочетаемостью.

В работе

имеется несколько (1-2) незначительных лексических ошибок.

2 балла

Участник демонстрирует грамотное и уместное употребление структур, необходимых для раскрытия темы.

В работе

имеются 1-2 незначительные грамматические ошибки.

2 балла

Участник демонстрирует уверенное владение навыками орфографии и пунктуации. Работа не имеет ошибок с точки зрения орфографического и пунктуационного оформления.

7-8

Коммуникативная задача выполнена с учетом цели высказывания и адресата. Тема раскрыта полностью, однако в работе не хватает оригинальности в раскрытии темы.

1 балл

В целом текст имеет четкую структуру, соответствующую заданной теме. Текст разделен на абзацы. В тексте присутствуют связующие элементы. Допустимы незначительные нарушения структуры, логики или связности текста

1 балл

В целом лексический состав текста соответствует заданной теме, однако имеются неточности в выборе слов и лексической сочетаемости, которые не затрудняют понимания текста. Или: используется стандартная, однообразная лексика.

1 балл

В тексте присутствует ряд незначительных грамматических и/или синтаксических ошибок, не затрудняющих общего понимания текста.

1 балл

В тексте присутствуют орфографические и/или пунктуационные ошибки, которые не затрудняют общего понимания текста.

5-6

Коммуникативная задача в целом выполнена, однако имеются отдельные нарушения целостности содержания. Тема раскрыта не полностью: не приведены все необходимые аргументы и/или факты.

0 баллов

Текст не имеет четкой логической структуры. Отсутствует или неправильно выполнено абзацное членение текста. Имеются серьезные нарушения связности текста и/или многочисленные ошибки в употреблении логических средств связи.

0 баллов

Участник демонстрирует крайне ограниченный словарный запас. Или: имеются многочисленные ошибки в употреблении лексики, затрудняющие понимание текста.

0 баллов

В тексте присутствуют многочисленные грамматические ошибки, затрудняющие его понимание.

0 баллов

В тексте присутствуют многочисленные орфографические и/или пунктуационные ошибки, затрудняющие его понимание.

3-4

Коммуникативная задача выполнена частично. текста не полностью отвечает заданной теме или объем работы менее 50% от заданного.

0-2

Коммуникативная задача не выполнена. текста не отвечает заданной теме.

Школьный этап всероссийской олимпиады школьников по

АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

5-6 классы

I. Listening (6-8 min) Аудирование.

Listen to the text and choose the correct answer

Прослушайте текст и выполните задания к нему.

Занесите ваши ответы в таблицу на бланке ответов.

Вы услышите текст дважды.

1. Tony went for a picnic last … .

A) Sunday B) Friday C) Saturday

2. … drove the car.

A) His mother B) His father C) His sister

3. His father has bought a new … .

A) car B) CD player C) mobile phone

4. His little sister made … .

A) a toy B) a cake C) a sand castle

5. Tony went for … .

A) a swim B) a walk C) a bath

6. The water was … .

A) too hot B) too cold C) rather warm

7. Father took the … the car.

A) sausage B) chicken C) sandwiches

8. They had lunch at … .

A) 12 B) 1 C) 2

9. Tony played … .

A) badminton B) beach volley C) beach football

10. They went back home at … .

A) 6 B) 7 C) 8

II. Reading (10-15min) Чтение.

Read the story and do some tasks below.

Прочитайте текст и выполните 2 задания.

A modern kitchen

A cook, who wanted to get a job, came to speak to Mrs Smith's house.

She asked her what dishes they d to have and the mistress said they had three meals a day and d to have ham and eggs for breakfast, a vegetable soup and beefsteak for lunch, chicken or fish for dinner.

Then Mrs Smith took the cook to the kitchen and showed her the electric cooker, the washing and drying machines, a dish-washer, a microwave and other things.

“It won't be difficult for you to cook in our house,” she said. “I don't think so,” answered the cook and began to put on her coat. She was going to leave the house when Mrs Smith asked in surprise, “Aren't you going to stay?” “No,” said the cook, “your kitchen isn't good for me. It's an engineer you want, not a cook.”

Задание 1.

Установите соответствие утверждений 1-4 содержанию текста. Отметьте каждое утверждение Т (True), если оно соответствует содержанию текста, F (False), если оно не соответствует содержанию текста. Занесите ваши ответы в таблицу на бланке ответов.

  1. Mrs Smith needed a cook.

  2. Mrs Smith told the cook about the menu.

  3. She showed the cook her house.

  4. The cook d the kitchen.

Задание 2.

Выберите правильный вариант ответа. Занесите ваши ответы в таблицу на бланке ответов.

1. The cook asked Mrs Smith…

a) what she d to eat.

b) to show her flat.

c) to buy some meat.

2. Mrs Smith had …meals a day.

a) 2 b) 3 c) 4

3. The cook left the house because…

a) she was afraid to touch the electric things.

b) there was much work to do.

c) she didn't the mistress.

III. Use of English (10-15 min) Лексико – грамматический тест.

Выберите правильный вариант ответа.Ответы занеситев бланк ответов.

1. There are a lot of ……. here.

a) mice b) mouse c) money

2. ……. two good libraries in this town.

a) They are b) Their c) There are

3. I haven't met the teacher ……. .

a) already b) yet c) since

4. What time do you usually …….?

a) raise b) rise c) get up

5. She didn't see ……. .

a) nothing b) anything c) something

6. Kate is ……. pupil in our class.

a) the best b)better c) good

7. Tom is older …….. Mike.

a) than b) then c) –

8. They often go to the swimming pool, ……. ?

a) don't they b) do they c) are they

9. What ……. behind the chair?

a) there is b) is there c) it is

10. Have they ever ……. poems?

a) translate b) translated c) to translate

11. Mary ……. oranges very much!

a) b) is liking c) s

12. The children ……. the board two days ago.

a) cleaning b) will clean c) cleaned

13. Ann is ……. in old films.

a) interesting b) interested c) interest

14. I ……. this task next Monday.

a) do b) will do c) did

15. Nick can ……. very well.

a) to skate b) skating c) skate

16. They built a new ……. over the river.

а) church b)theatre c) bridge

17. I began to go to school ……. the age ……. seven.

а) at b)in c) at, of

18. It……. often rain in summer.

a) don't b) doesn't c) isn't

IV. Writing (15-20 min) Письмо. See your ANSWER SHEET

Write a letter to your friend in Britain describing the season you are having now.

KEYS (5-6)

I. LISTENING

II. READING

Task1

Task 2

III. USE OF ENGLISH

Script (Listening) (5-6)

My name is Tony. Last Saturday I went for a picnic at the beach with my family. My mother drove the car. My father has bought a new CD player for the car so we listen to music when we're driving to the beach.

When we arrived, my little sister made a sand castle and I went for a swim to the sea. I didn't stay in the water long. It was too cold.

At 1 my father took the sandwiches the car and we had lunch. In the afternoon I played beach volley with some other kids. It was fun!

We went back home at 6 o'clock. We had a lovely day!

Participant's IDтnumber

ANSWER SHEET

I. LISTENING

II. READING

Task1

Task 2

III. USE OF ENGLISH

IV. Writing Write a letter to your friend in Britain describing the season you are having now.

Напиши письмо своему другу в Британию о настоящем времени года в вашей стране. Объём письма 80-100 слов.

Можно использовать обратную сторону листа

Источник: https://botana.biz/prepod/inostrannye_yazyki/oqltlxqn.html

Английский язык 5-6 классы, школьный (первый) этап, г. Москва, 2016 год

Олимпиада по английскому языку 5-6 класс

Maximum points – 5

https://olimpiadnye-zadanija.ru/wp-content/uploads/2017/02/tasks-engl-5-6-audio_msk-sch-16-7.mp3
Audioscript ↓

Listen to Matthew talking to his aunt about his friends. What hobby does each of Matthew’s friends enjoy? For questions 1–5, write a letter A–H next to each friend. There is an example for you. You will hear the conversation twice.

Example: 0 Christina G

FRIENDSHOBBIES
1JasonAcooking
2TaniaBcycling
3StevenCdrawing
4MollyDemailing
5IvanE music
Fquizzes
Gsnowboarding
Hvolleyball

Part 2 «Reading»

Maximum points – 5

There are five gaps in the text below. Read it and decide which sentence A–E best fits each gap 6–10 in the text.

  • A. Soon I found I could not make enough money.
  • B. I sailed for three years and a half on that ship and made voyages to the Mediterranean Sea and some other parts of the world.
  • C. I walked nearly a mile in the water before I got to the shore.
  • D. For a long time the weather was fine.
  • E. I got into a boat with five sailors, but soon our boat was overturned by a great wave.

My father had a small house in Nottinghamshire. I was the third of five sons. When I was seventeen years old, I was sent to Mr. James Bates, a well-known doctor in London, with whom I worked and studied for four years.

When I left Mr. Bates, I began to work as a ship doctor on  the Swallow.

(6)______ After that I decided to stay in London. I bought a part of a small house and married Miss Mary Burton. But life in London was not easy.  (7)______. I spoke to my wife and some of my friends, and decided to become a ship doctor again.

I agreed to go with Captain William Prichard, who was making a voyage to the South Seas on board the Antelope. We started from Bristol on the 4th of May, 1699. (8)_____. But when we were sailing across the Indian Ocean, a terrible storm began which carried our ship to the east for many days.

Twelve of our sailors died of hard work and bad food, the others were ill. On the 5th of November which was the beginning of summer in those parts, our ship struck a rock.  (9)______ I cannot tell what became of my companions, and of those sailors who remained on the ship and on the rock, but I think that  they were all drowned.

I swam where the wind and the waves carried me.

I was very tired, but just when I could swim no more, I felt the bottom with my feet. (10)______ I walked a little inland, but didn’t see any houses or people. I lay on the grass, which was very short and soft, and slept more than nine hours.

Task 1

Read the article about learning to snowboard. Choose the best word (A, B or C) for each space. For questions 11–18, mark A, B or C on your answer sheet. The first one is done for you.

Example: 0 A   a  B   one  C   the

If you want to learn to snowboard, (0) __________ first thing you need to do is book  (11) ________ lessons. It’s a good idea to have lessons with a snowboard school (12) __________ you need to learn the right way to snowboard. You will have much (13) __________ fun learning with other people as well.

Indoor snow schools usually  (14) ________ you a snowboard, boots and a helmet to wear on your head (15) ___________ lessons. The indoor centres are cold and use real snow, so warm clothes are important. It’s not a good idea to wear jeans because (16) _________ get wet easily.

If you learn outside on a mountain, you (17) ________ to take your own board and boots or rent them. You will  (18) __________ need sunglasses, gloves and a helmet.
ABC
11eachsomeany
12orandbecause
13moremanymost
14givengivegiving
15duringamonginto
16themtheirthey
17musthavecan
18tooquitealso

Task 2

Read the text and put the verbs in brackets 19–31 in the correct tense. The first one is done for you.

Do you agree Happy Birthday to You (0)   is   (be) the world’s most famous song? It  (19) _____________ (recognise) by just about everyone. In fact somebody probably (20) ________ (sing) it somewhere in the world at this moment! But what are the origins of a tune which (21) __________ (become) so famous?

In 1893 two teachers Patty and Mildred J.Hill (22) ____________ (write) a song. They  (23) ________ (call) it Good Morning to You. They  (24)___________ (teach) it to their kindergarten pupils in Kentucky, USA. The children (25)___________ (find) the song easy to learn and sing.

The present song  (26)_________ (have) the same tune but different words. Millions of people  (27) __________ (sing) the song  in many different languages since those days.

Not long ago it  (28) __________ (be) my birthday. My guests  (29)________ (give) me many presents. And I (30) ___________ (hear) this wonderful song when I (31) __________ (blow out) the candles on the cake.

Example:0 – is

Task 3

There are British English and American English words mixed up in the box below. Find the pairs of words 32–41 that mean the same. There is an example for you.

underground  car park       fries   grade  gas

first   floor   rubbish  cabinet  sick   handbag   store

 petrol  purse  subway    form   parking lot

 ground floor  shop    garbage   wardrobe    chips    ill

Example:

British EnglishAmerican English
0chipsfries

Writing

Imagine yesterday you arranged to go to the cinema with your friend. Unfortunately, you couldn’t get to the cinema as you had to take your pet to a vet.

Write an e-mail to your friend.

In your e-mail you should:greet your friend;apologize for not getting to the cinema;explain why you didn’t come;suggest meeting another time;

suggest where you could go.

Write 80–100 words.

Remember the rules of e-mail writing.

 Total maximum points – 56

Transfer your answers to the answer sheet!

Audioscript

Listening comprehension

Look at Part 1 ↑

Listen to Matthew talking to his aunt about his friends. What hobby does each of Matthew’s friends enjoy? For questions 1 to 5, write a letter A to H next to each friend. You will hear the conversation twice. You have 20 seconds to look at the questions.

(Pause 20 seconds)

Now we are ready to start.

Woman: What’s your favourite hobby at the moment, Matthew?

Boy:  I don’t know, but Christina, she’s in my class, is in the mountains this week. She loves snowboarding.

Woman: That’s an exciting hobby! What about Jason, does he still enjoy drawing cartoons?

Boy:  It’s funny. He prefers being in the kitchen now! He loves making strange biscuits and things! Some of them taste terrible! Do you remember Tania?

Woman: Oh, the girl who played guitar at your party?

Boy:  That’s right. She spends hours practicing that.  She wants to be a real musician one day.

Woman: Mmm. And what about Steven? Isn’t he good at volleyball?

Boy:  No! He just loves sending messages to everyone on the computer.

Woman: Well I’m the same!

Boy:  Molly’s always out on one of her  bikes somewhere. She’ll help repair them too. If you’ve got a problem, she’ll know what to do.

Woman: That’s useful.

Boy:  And Ivan enjoys entering competitions. He loves difficult science questions most! He reads different science magazines online.

Woman: He must be very clever.

Boy:  Yes, he is!

Now you have 20 seconds to fulfil the task.

(Pause 20 seconds)

Now listen again.

(The recording is repeated)

Now you have 15 seconds to check your answers.

(Pause 15 seconds)

This is the end of Part 1.

Дополнительные материалы

Источник: https://olimpiadnye-zadanija.ru/anglijskij-yazyk-5-6-klassy-shkolnyj-pervyj-etap-g-moskva-2016-god/

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.